Rakkaalla lapsella on monta nimeä, mutta niin on myös verkkosivuilla. Kotisivut, internetsivut, nettisivut, webbisivut, sivut ja tietenkin ihan verkkosivut. Kaikki tarkoittavat loppukädessä kuitenkin samaa, mutta saa asiakkaan helpostikin hyvin hämilleen.
Usean vuoden kokemuksella ja satojen verkkosivujen toteutuksen kautta haluamme valaista hieman asiaa. Eli käydäänpä aihetta ”lyhyesti” läpi!
Vuonna 2020 WordPress verkkosivut ja etenkin WooCommerce verkkokaupat oli kova sana ja sama jatkuu yhä nyt vuosien jälkeen. WordPress kotisivujen monipuolisuus ja sisällön helppo päivitettävyys vain vie mennessään. Suurin osa päivittäin myytävistä kotisivuista, verkkokaupoista tai blogeista on toteutettu WordPress:llä. Miksi ei, koska alusta on helppokäyttöinen niin tekijöilleen kuin sivuston ylläpitäjille. Lisäosat ja teemat ovat kehittyneet vuosien saatossa niin pitkälle ja tarjonta kasvanut, että muutaman tunnin koulutuksella/syventymisellä pystyt jo luomaan oman yksinkertaisen verkkosivuston. Suurin osa palvelintilaa tarjoavista yrityksistä tarjoaa jo valmista ”WordPress webhotelli” pakettia asiakkailleen. Se kertoo jo paljon!
WordPress on myös käytössä maailmanlaajuisesti mm. kaupunkien, kuntien, koulujen, kirjastojen ja lähetystöjen sivustoina.
Olemme luoneet vuosien saatossa oman teeman/työkalun WordPress verkkosivujen ylläpitämistä varten. Oman teeman avulla saamme toteutettua lähes millaisia sivustoja tahansa, niin ulkoasullisesti kuin toiminnallisesti. Olemme toteuttaneet verkkosivustoille mm. karttapalveluja, pelillistämistä, piilotettua sisältöä, lisäosia ja paljon muuta.
Tiesitkö, että myös uuden tuotteen lanseeraukseen voi toteuttaa näyttävän mainossivun, jota pystyt itse muokkaamaan? Se on kuin digitaalinen esite tuotteesta, mutta elävä. Näin tuote saa täysin omanlaisensa näkyvyyden ja on helppo käyttää markkinoinnissa ja jakaa somessa. Laita viestiä tai soita, niin kerromme lisää »
Kuten vaatturi viimeistelee vaatteet poistamalla narunpätkät ja tarkistamalla vielä työn laadun, niin teemme vastaavan viimeistelyn verkkosivustoihin. Kun asiakkaan puolesta on verkkosivustoon saatu vihreätä valoa, niin käymme sivuston vielä kertaalleen läpi. Tarkistamme vielä mm. hakukoneoptimointiin liittyvät asetukset, informatiivisuuden selkeyden (kirjasimet ja rivien välit), sivuston käyttäytyminen eri laitteilla, kuvien pakkauksen, nopeudet ja paljon muuta.
Toteuttaessamme verkkosivustoa teemme aina vähän enemmän mitä edes sanomme ääneen. Suunnittelemme sivuston ulkoasun siten, että sivustolle on jatkossakin helppo lisätä sisältöä. On kyseessä sitten huomiolaatikko tai tiedote, niin muutoksen pystyy tekemään helposti jopa asiakas itse. Jos sormi meneekin suuhun, niin autamme tietenkin. Se kuuluu meidän tekemien verkkosivujen normaaliin ylläpitoon.
Teemme myös meidän ylläpidossa oleviin sivustoihin hakukoneoptimointia varten jatkuvaa kehitystyötä, kytkemme pois käyttämättömiä toimintoja (haku, emojit) edistääksemme sivuston tietoturvaa ja tehokkuutta. Meille vain on tärkeintä, että sivusto näyttää hyvältä, toimii kuten pitää ja tekee sen mitä siltä odotetaankin.
Verkkosivujen julkaisua monesti pelätään suuresti. Maksaako kaikki korjaustyöt kotisivujen julkaisun jälkeen lisää? Ei toki. Tehdään mitä ollaan luvattu. Meille tärkeintä on, että meidän luomat sivustot toimii nyt ja tulevaisuudessakin. Siksi teemme myös ylläpidossa oleviin kotisivuihin paljon pieniä korjaustöitä, vaikka emme niistä erikseen ilmoita. Tämä on meidän tapa pitää huolta sivustoista ja siitä, että sivusto näyttää tulevaisuudessakin siltä miltä pitääkin. Isommat työt tehdään sitten erillisenä tuntityönä ja kiinteällä kokonaishinnalla.
Vaikka verkkosivujen hankintaa pidetään monesti kertaluonteisena, niin sivuston kehityksen ei tarvitse jäädä siihen. Hyvin toteutettu sivusto antaa parhaan kasvualustan yrityksen tuleviin muutoksiin.
Lue myös: Faktat haltuun. Mitä meidän tarjoukset sisältää lähes poikkeuksetta? »
No eihän se nyt niin kovin lyhyt esittely ollutkaan. 😉
Tutustu myös referensseihin, jotka kertovat omalta osaltaan
meidän rakkauden lajiin.